Mitä tänään syötiin

Joulun laatikkoruokavalion jälkeen on ollut mukava palata kevyempiin aterioihin. Karppaajiksi emme itseämme kutsu, mutta arkiruoasta ylimääräiset hiilihydraatit ovat tippuneet pois viime vuosina. Perusruokana ovat erilaiset salaatit kanalla, kalalla tai miksei punaisella lihallakin höystettynä. Tänään lounaaksi oli yksinkertainen kanasalaatti.

Oikeastaan ainoa huono puoli salaattiruoissa on se, että perheen pienimmän purukalusto ei vielä tepsi tällaiseen ateriaan, joten hänelle kyytipojaksi keitetään perunoita tai pastaa. Toisaalta tuntuu hölmöltä syöttää lapselle niitä ruokia, jotka on olen hyvinvointini vuoksi jättänyt pois omasta ruokavaliostani. En ole kuitenkaan lähtenyt taistelemaan tuulimyllyjä enkä ruokaympyröitä vastaan vaan luotan, että tähänkin löytyy jokin kultainen keskitie.

Huomenna maanantai ja vapaapäivä! Menemme taas yhteen talonäyttöönkin…

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

  • Nam, näyttää herkulliselta! 🙂

    Meilläkin syödään paljon salaatteja ja kasvissosekeittoja ja usein valmistankin kaksi eri ruokaa, koska uskon, että kasvavat (ja urheilevat) lapset tarvitsevat reilusti hiilihydraatteja. Lapsille siis perunaa, riisiä tai täysjyväpastaa proteiinipitoisen lisukkeen kanssa (usein voi olla samaa mitä laitan salaattiinkin). Kasvisten kanssa olen käyttänyt sellaista kikkaa, että laitan ne tarjolle hieman ennen ruokaa, jolloin usein syövätkin niitä ihan hyvällä ruokahalulla, kun ei ole vielä muuta tarjolla. 🙂

    Mukavaa vapaapäivää! 🙂

  • Eksyin tänne ja kiva uusi blogi!

    Hyvä tuo kikka kasvisten suhteen lapsille, minäkin usein annan porkkanaa/kurkkua/paprikaa tms. naposteltavaksi ennen varsinaista ruokaa.

  • Zeta: Pitää kyllä kokeilla tuota kasvisten tarjoilua etukäteen, kuten arvasitkin, niitä on vaikea saada kaupaksi. Mrs J: kiva kun löysit tänne, tervetuloa!